5.3.07

Tautflisa

Tautflisa. Et ganske lokalt uttrykk. Å vere tautflisa vil sei at en anklaga noken for å gjer en ting, for så seinare å gjer akkurat d same sjøl. (For opphavet t ordet, send en epost eller spør mej personlig en gong.) I kveld va ej på konsert me Marte Lavik på Sub Café. En fantastisk opplevelse! Kvinna he ei herlig mjuk og overmåte behagelig sangstemme. I tillegg syng ho herlige melankolske sanga. Og me akkustisk gitarkomp, som d va i dag, vart d heile en særs go lydopplevelse. Men uansett då, så satt ej på min plass i lokalet der (for ikkje å avsløre den snart uthengte sin identitet, ska ej unngå å nemne kor i lokalet ej befann mej), me min kjære samboer (kjønn: M) og hadde go utsikt t scena og vår sangglade venninne. Så kjem d då et menneske, midt i konserten, ser sej rundt ette gode plassa for å sjå scena sjøl, og ende opp me å stille sej rett framfor oss. Då e mitt spørsmål: Ka i alle dage e d som foregjeng oppi haudet der, når vedkommande tru at deira utsikt e meir verdt enn for noken andre som kom i go tid nettopp for å få en go plass me utsikt? Slike ting provosera mej! Gjer folk d for å irritere? Eller e d rett og slett fordi dei e så sinnsjukt korttenkte at dei ikkje ser andre sine glede og behov i livet? Måtte ej få gjennomgå om ej skulle bli tautflisa i forhold t dinne og lignande problemstillinge!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Unnskyld, det var ikke meningen å stå i veien.

Leiv Magnus sa...

Hei hei. Hvor ble det av kommentaren jeg skrev her?? Bjørnar....?

Bjørnar sa...

Ka kommentar? Prøv igjen

Guttleif Lorentzen sa...

Jeg er innmari imponert over vinklinga på innlegget ditt! Det er ikke et vanlig: "hei, jeg er irritert"-innlegg. Nei, du går et hakk høyere. Akselrerer på en måte. Nesten på en gammeltestamentlig måte sier du :"Måtte død og ulykke komme over meg om jeg skulle synke like dypt!" Det er vakkert. Jeg håper virkelig du stiller deg i min utsikt en gang...

Bjørnar sa...

Observant, Henrik! Tenkte fakktisk litt GT når ej sku formulere den siste setninga der. Men med den respekten og gudsfrykten ej he, turte ej rett og slett ikkje be om død og ulykke. Så valgte den litt mildare "gjennomgangen" i staden for.

Anonym sa...

off då, bjørnar.. d her var trist. atpåtil vet e hvem den skyldige e.. du skulle jo bare stilt deg sammen me me.. der så e alt uten å stå i veien for noen. når d gjelder grunnen t at sånne ting skjer, tror e begge dine forslag stemmer, men i dette tilfellet var det nok mest det siste..

Jenny sa...

TATT!! Woahaha.. (se bloggen min)

The Muffin Man sa...

Her har du virkelig truffet spikeren på hodet.
Hater sånne folk. De minner meg om de som lager kø i rulletrapp eller stiller seg rett foran t-bane døra når jeg skal av.(Jfr bloggen min)