16.10.07

Oslo...

Ej he alltid hatt et anstrengt forhold t Oslo. Byliv e d siste ej trakta ette her i livet tru ej. Veit ikkje heilt ka ti ej fann ut d, men i alle fall va d avgjerande då ej valgte Bibelskolen i Grimstad framfor mellom anna Bildøy, Fjelltun og spesielt Fjellhaug. Og ej kan innrømme at ej kan ha sagt noke slikt som "Oslo e d største hølet som finst i Norge", og d tru ej faktisk ej fremdeles kan stå sånn delvis inne for. En he riktignok monge mulighete i nær rekkevidde. D trekke klart opp. Vandring i haustmørke gate byr ofte på interessante syn, som f.eks. en Mini me skiboks. D e kort t skog og mark me frisbeegolfmulighete, og d finst masse folk som kan fortelle dej kor veien gjeng når du he gått dej vill på dei utallige stiane i Nord- og Østmarka. Og ikkje minst e d et stort kristent studentmiljø her i byen. D seiast at studentmiljøet generelt e stort og bra i Oslo, men d kan ej dessverre (?) ikkje uttale mej om. Okey. Men ka e så gale me d her då? Nei, d ekje så gale d. Men ka me å vandre i haustmørke under stjernene og uten kunstig belysning og fare for å bli voldtatt mellom knuste ølflaske og ferske spy- og pissflekka? Eller vandre longt frå folk på den eine stien som finst i skauen (evt. på fjellet) uten fare for å aldri finne tebake? Og ka e vel bedre enn et koslig bedehus der alle kjenne alle og en bli møtt me åpne arme og og forlet kveldsmøtet me et kakestykke i handa?

D e kanskje litt satt på spissen d her då, men ej lika d. Sunnmøre... *sukk*

8 kommentarer:

Guttleif Lorentzen sa...

Flytt til Enebakk. Der har vi alt du ber om. Jeg har feltseng og billig leilighet.

Bjørnar sa...

Og fjell?

Anonym sa...

Rompa mi er ikke på langt nær så bra som Ingunn sin.. Men hun kan ikke måle seg med rompene til las Señoras de Guayaquil! Bare vent så får du se...

Anonym sa...

fytti du er ikkje sann i dine uttalelser. Sunnmøringer!!!!!!!!!!!!!

Camilla Jørgine sa...

Men du trives litt i Oslo for det om, gjer du ikkje...?Du bur jo med supre jenter!!!
Og så forresten så ligg ikkje Bildøy i Bergen, det ligg utafor, kunne sikkert fått ein stjernehimmel eller to der uten kunstig opplysning.Men eg e gla du valgte Grimstad,eg!

Leiv Magnus sa...

Du er nå en søt gutt da Bjørnar. Forståelig at du lengter til Sunnmøre. Urban som jeg er kan jeg ikke akkurat si at jeg deler alle dine oppfatninger om Oslo, men jeg kan absolutt se gleden i å gå i høstmørket og se på stjernene uten kunstig belysning.

Forøvrig trodde jeg at du hadde det bra så lenge jeg var i nærheten. Men da tok jeg vel feil da..... *snufs*

Bjørnar sa...

Feige anonym: Jo, ej e sann i mine uttalelsa.
Cam: Fine jente. D e sikkert like masse regn på Bildøy som i Bergen, viss d e go nok grunn for dej t å unngå Bildøy.
Leiv: "Nærheten" e relativt. Men jo, lite e bedre enn ditt selskap!

Anonym sa...

Oh Bears.
Jeg er glad du er i oslo jeg. Selv om sunnmøre sikkert er vel og bra. Jeg vet forresten om en mini som er langt tøffere enn den du la ut bilde av, bare så du vet det. På høyde med det beste fra utlandet faktisk...
Nå sitter jeg bare å venter på at klokka skal bli så mye at vi kan forlate storbyen til fordel for le france. Ta med frisbee.
Din venn oddi