31.12.07

Siga, no más

E d ei frase ej kjem t A huske frA den turen her, mA d vere den. Same ka en spOr om nesten, sA fAr en "Siga, no más" t svar. Og direkte oversatt betyr d "FOlg pA/fortsett, ikkje meir". Men d ska visst tolkast som "Berre stig pA og sjA dej om her i butikken min akkurat som du sjOl vil" eller noke i den dur. Vittig.

Og ellers he ej hatt en ganske sA fin og opplevelsesrik tur hittil mA ej sei. No e oss i en koslig liten landsby som heite Baños (1800 moh). D e en slags turistplass me masse aktiviteta, sA oss he skikklig fAtt boltra oss her. Baños betyr bad, og navnet e nok pga dei varme kildene som e her. Dei he oss selvfOlgelig bada i! Og ellers he oss prOvd paragliding (tandem med guide), firhjuling, sykkeltur mellom mektige jungelbekledde fjellside me stup og fossa, samt swing jump frA ei bru - en slags strekkhopp. SA om noken skulle ta turen t Ecuador en gong, e Baños absolutt A anbefale!


Men fOr oss tok turen opp i fjella her, hadde oss et par daga i storbyen Guayaquil, der oss m.a. va i en barnedAp i slummen. Ganske spesielt A komme dit som kvit og rik og sjA korsen folk leve der. D gjorde inntrykk. Og enda stOrre vart dei dA oss snakka me bestefaren t dApsbarnet. Han e bussjAfor, og han bynde pA jobb i 10-11-tida om morgon og e heime rundt 1-1.30 pA natta. D betyr at d e rett i seng, og sA e d opp og pA jobb igjen. Og i tillegg, sA he han he kun én fridag kvar 14. dag! Men klaga han? Nei da! Han va blid som ei lerke heile dagen han. Oss he masse A laere av vAre kjaere medsOsken rundt omkring i vAr vide verd! SA hon mej folkens - slutt A sipp over dArlige pensjonsordninge!

2 kommentarer:

Camilla Jørgine sa...

Her har du jammen meg oppadatert to ganga uten at eg har fått det med meg, og eg som e innom her støtt og stadig :o) Kjekt å lese om det de oppleve! Ingen spektakulære opplevelsa å fortelle om, verken fra Oslo (eller, me har forlova oss, men det rekne eg med at din bedre halvdel har sagt, eller at du har fått med deg på et vis) eller her på Leknes som eg befinn meg no. I dag e det nyttårsafta og det ska bli digg med pinnekjøtt sia det ikkje blei nåkke av på julafta. God tur vidare og godt nytt år til begge to!
Klem Camilla

Leiv Magnus sa...

Jeg har gått lenge og lurt på hvordan du har hatt det der nede Bjørnar. Jeg skjønner ikke hvorfor det har tatt meg så lang tid å tenke ut at jeg kanskje skulle sjekke bloggen din. Men nå gjorde jeg det til slutt. Og det var litt av en overraskelse. 3 oppdateringer siden sist jeg var innom. Moro. Det virker jo som du har kost deg voldsomt. Blir en fryd å få deg tilbake til storbyen. Nyt den siste rest av oppholdet.